Na našich webových stránkách používáme soubory cookies, abychom vám poskytli relevantní služby tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na tlačítko "PŘIJÍMÁM VŠE" souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookies. Můžete však navštívit "Nastavení cookies" a poskytnout tak vámi kontrolovaný souhlas.
Jirka
Dobrý to máte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😀 😀 😀
karel popelka
[1] perfektní fota. kdo to fotil. ani lukašek to lepší nevytvořil. dík za poznaní. kde můžu vidět originály. karel popelka
Marek Klusák
Kdo to fotil, to Vám opravdu nepovím. Tyto fotky se ke mně dostaly náhodou.
Krejčí
Škoda, před cca třemi roky bych Vám snad i pomohl s odhalením autora. Můj táta totiž na stavbě pracoval, a jednu z fotografií vlastnil. Někde by měla být dodnes. Žádný popis na ní však také nebyl (není). Přeji úspěch v pátrání
luboš komárek
super fotky moc mě potěšili muj děda ji stavěl 😉
J.Černý
Díky za zveřejnění tohoto jedinečného dnej již hist. souboru fotografií.Lze se s Vámi pane Marku K. kontaktovat ? Zajímám se o tuto oblast. Zmínil bych se ještě o zatopené místní části Chudobína – Hamry a obci Korouhvice
J.Černý
Zajímaly by mne fotografie z Korouhvice před zatopením a lomu, kde se těžil kámen pro stavbu přehrady jeho dopravy ke staveništi hráze.
Mirek Veselý
Také by mě zajímaly ty fotky lomu u Korouhvice, kde se těžil amfibolit tzv. mlýnkováním (tedy profáráním štolami s kolejemi pro dopravu po důlních vozících a vytvořením sypných komínů, které byly rozřišovány až vznikl hluboký trychtýř), možná že i dnes tam jsou nějaké pozůstatky po této těžbě… pak bych rád uvítal i nějaké fotečky o údajné lanové dráze až z BnP, která měla dopravovat nějaký stavební materiál od bystřického vlakového nádraží.
Marek Klusák
Bohužel žádné fotografie korouhvického lomu nemám. Ani lanovky. Zde zveřejněné fotografie jsou všechny, které mám a které se vztahují ke stavbě přehrady.
Martina
Velice zajímavé fotografie. Také můj dědeček pracoval na přehradě, kde bohužel vážně onemocněl a na následky později zemřel. Každé prázdniny jsem trávila u babičky v původně barákovém „táboře“ pro zaměstnance přehrady. V paměti mám pár nezapomenutelných obrazů z dětství:
… a asi by toho bylo ještě mnohem mnohem víc Škoda, že někdejší sláva těchto míst je navždy zapomenutá. I když ne úplně díky stránkám, jako jsou tyhle.
Karek Sliž
Dobrý den Marku /že si dovoluji/. Fotografie o které je řeč je z alba vydaného /tehdy/ n.p. Ingstav Brno,který výstavbu realizoval.Album bylo vydáno k slavnostnímu uvádění stavby do provozu.Autorem fotografie,stejně jako ostatních,které máte zahrnuty do Vaši galerie je vedoucí pracovník propagačního oddělení zmíněného podniku Lubomír ŘÍha.Album vlastním také,neb jsem tam pracoval 8 roků.Z vlastních,amatérských fotografií snad něco vyberu.Pokud jsou tam lidé,ty bylo nutno znát. Zdravím všechny kterým se to líbí,především Vás Sliž.
Karel
Marku,pro upřesnění je třeba upravit v kapitole Stavba Vírské přehrady,v odstavci Lom,Betonárna ,Lanovka: Kámen z lomu do drtírny nebyl dopravován AUTY,ale vozy polní drážky 900mm rozchodu.Koleje položeny na předvybudované pláni dnešní levobřežní silnice .Vozíky byly taženy PARNÍMI LOKOMOTIVAMI. Možná pošlu foto. Zdravím Karel.
Marek Klusák
Zvláštní. O tom jsem byl také přesvědčen, ale jsem někde našel, že se dopravovala nákladními auty, tak jsem tuto část přepsal. Aháá … šlo o „nákladní vozy“. Pod tím jsem si tedy hornický vozík nepředstavil 🙂
Karel
Fajn.Jako důkaz posílám e-mail s fotografií lokomotivy .Posilám to tak proto,že se musím naučit zmenšovat ,neb mám i něco z betonáže.
Marek Klusák
Dobrý den, pro tyto účely tu mám tento nástroj: https://www.virvudolisvratky.cz/index.php?… … tam můžete nahrát kolik fotografií chcete (ale max 8mb na jedno nahrátí) a pokud si pročtete tamní text, tak je tam i návod na zmenšování obrázků. Zatím mi nic nepřišlo.
Nemo
kdyby to tak prasklo,to by byla prča! 😉 😉 😉 😉
Jana
I já jsem měla fotografie z Chudobína a okolí .Paní Jindřiška Uhlířová bydlela v Bystřici na sídlišti, kde dostala byt po zatopení Chudobína. Od ní jsem měla spoustu starých fotek a pohlednic Chudobína a okolí. Po smrti paní Uhlířové jsem fotky dala do muzea v Bystřici, tak by se tam taky dalo něco dohledat, ale je to už víc jak 25 let ,tak nevím, tehdy tam pracovala tuším paní Bednářová , které jsem fotky dala. Jinak chválím, krásné fotky- hlavně historicky cenné. A protože bydlím teď ve Štěpánově, tak doufám, že přehrada je stavěna poctivě a nepraskne. 😀
Karel
[10] Martina: Mám vlastní důvody čas od času probírat Vírskou fotogalerii,zvláště voblasti výstavby přehrady.Dnesmne opět upotala otázka jak vznikaly štoly v útrobách hráze.Tedy spodní štola /injekční/ ,její umístění (osa) bylo dáno projektem.Výškově byla štola zakládána dle skutečnosti základové spáry hráze tak,aby byla výškově umístěna co nejníže,ale při tom,aby bylo umožněno vytvořit,někde i minimální schodiště.Horní štoly (revizní) byly situovány projektem,tedy geodetiicky zakládány tak, jak hráz rostla.Byly postupně betonovány v jdnotlivých bločcích, samozžejmě v rozmezí dilatačních spar hráze. 😀