Svratka je již převedena přes přelivný blok 0, jsou založeny a rostou bloky levého i pravého břehu s cílem vytvořit průběžnou jeřábovou dráhu pro věžové jeřáby Wolf, aby bylo možno zajistit plynulou betonáž na dvou pracovištích současně.
jedná se o gravitační hráz.Tento typ hrází se staví stylem velkých kvádrů,které se odlévají postupně na sebe a zapadají do sebe zámky.Mylná je domněnka,že je hráz odlita z jednolitého betonu.
Není možné objasnit způsob a postup betonáže Vírské přehrady na dvou řádcích.Mnohé vysvětluje brožurka Povodí vydaná k 50 výročí uvedení stavby do provozu.Je nesporné,že jde o tížní hráz,oblouk hráze je spíš estetického charakteru.Jednotlivé bloky dělené po 15m v ose oblouku dilatačnímí sparami jsou betonovány v lamelách v určených sledech,které reagují na dobu tuhnutí betonu i na vznik teplot při jeho tuhnutí. Právě u Vírské přehrady byl ve skladbě lamel zvolen kombinovaný system s cílem vybetonovat přednostně z lamel jeřábovou dráhu na kotě 437 m n.m.Na této dráze situované 2 jeřáby Wolf mohly dobetonovat společně s kabelovým jeřábem celou hráz stále na dvou pracovištích. Konsistence betonu neměla nic společného s litým betonem,naopak betonová směs měla poměrně málo vody a byla ukládána ve vrstvách 50 cm vysokých a vibrována 45 kg těžkými vibrátory V-Dur. O postupu betonáže by se dal napsat tlustospis.
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies, abychom vám poskytli relevantní služby tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na tlačítko "PŘIJÍMÁM VŠE" souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookies. Můžete však navštívit "Nastavení cookies" a poskytnout tak vámi kontrolovaný souhlas.
Tyto webové stránky používají soubory cookies pro zlepšení a přizpůsobení obsahu dle vašich preferencí při procházení webových stránek. Z nich jsou ve vašem prohlížeči uloženy soubory cookies, které jsou klasifikovány jako nezbytné, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak tyto webové stránky používáte. Tyto soubory cookies se do vašeho prohlížeče ukládají pouze s vaším souhlasem. Máte možnost si je aktivovat. Nepřihlášení některých z těchto souborů cookies může ovlivnit vaše prohlížení.
Nutné cookies jsou absolutně nutné pro správnou funkčnost webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkčnosti webu, anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytické cookies pomáhají porozumět chování návštěvníků stránky, a jak ji používají. Umožňují sledovat počty návštěv, zdroje návštěvnosti, míru opuštění webu atd.
swyst
jedná se o gravitační hráz.Tento typ hrází se staví stylem velkých kvádrů,které se odlévají postupně na sebe a zapadají do sebe zámky.Mylná je domněnka,že je hráz odlita z jednolitého betonu.
Slávek
Na horním okraji snímku je vozík lanového jeřábu,kterým byl rozvážen a ukládán beton a ostatní materiál na stavbě přehrady.
Karel
Není možné objasnit způsob a postup betonáže Vírské přehrady na dvou řádcích.Mnohé vysvětluje brožurka Povodí vydaná k 50 výročí uvedení stavby do provozu.Je nesporné,že jde o tížní hráz,oblouk hráze je spíš estetického charakteru.Jednotlivé bloky dělené po 15m v ose oblouku dilatačnímí sparami jsou betonovány v lamelách v určených sledech,které reagují na dobu tuhnutí betonu i na vznik teplot při jeho tuhnutí. Právě u Vírské přehrady byl ve skladbě lamel zvolen kombinovaný system s cílem vybetonovat přednostně z lamel jeřábovou dráhu na kotě 437 m n.m.Na této dráze situované 2 jeřáby Wolf mohly dobetonovat společně s kabelovým jeřábem celou hráz stále na dvou pracovištích. Konsistence betonu neměla nic společného s litým betonem,naopak betonová směs měla poměrně málo vody a byla ukládána ve vrstvách 50 cm vysokých a vibrována 45 kg těžkými vibrátory V-Dur. O postupu betonáže by se dal napsat tlustospis.