Zbytky betonových základů z úhlové stanice již neexistující lanové dráhy z dob stavby Vírské přehrady, která sloužila k dopravě cementu a labského štěrkopísku od vlakového nádraží v Bystřici nad Pernštejnem až na staveniště (do betonárny).
Lanovka vedla od nádraží až ke staveništi téměř v přímce zvolené i s ohledem na prostupnost terénu. První úhlová stanice, kde se mírně měnil směr lan, byla u obce Dvořiště, a druhá již přímo nad staveništěm přehrady – přesto nebylo možné umístit konec lanovky přímo k betonárně, kam mířil přepravovaný materiál. Proto bylo nutné vybudovat tuto úhlovou stanici, kde vozíky s materiálem sjely z dlouhé lanovky od vlakového nádraží a byly ručně navedeny na druhou krátkou lanovku k betonárně.
Podrobnosti a zajímavosti o staveništi a betonárnách naleznete v článku Výroba betonu pro stavbu Vírské přehrady od pana Karla Sliže, jednoho ze stavitelů přehrady. Na obrázku betonárek jde o stavbu číslo 11.
Samostatná fotogalerie: Lanová dráha ze stavby přehrady Vír
Karel Sliž
Lanovka byla vybubována z Bystřice v přímce,která
byla zvolena i s ohledem na nepřístupnost terénu.
Tato přímka nebyla svým směrem to tožná s osou sil a
vykládací stanice na nové betonárně.Bylo ji nutno do
této osy přizpůsobit. /Proved ení je v článkku dále dobře ilusrativní /